Wijzigingsplan ‘Oranje Nassaulaan 2A Warmond ‘Kom Warmond 2009’’ vastgesteld

Ruimtelijke plannen

Wijzigingsplan ‘Oranje Nassaulaan 2A Warmond ‘Kom Warmond 2009’’ vastgesteld

Logo Teylingen

Het College van B&W van Teylingen heeft op 25 juni 2019 het wijzigingsplan ‘Oranje Nassaulaan 2A Warmond ‘Kom Warmond 2009’’ gewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan dat ter inzage heeft gelegen.

Ten behoeve van de bouw van een woning aan de Oranje Nassaulaan 2A te Warmond is het wijzigingsplan 'Oranje Nassaulaan 2A Warmond 'Kom Warmond 2009’’ opgesteld. Hiervoor is gebruik gemaakt van de wijzigingsbevoegdheid in het bestemmingsplan 'Kom Warmond 2009, 1e herziening (2012)’. Er wordt voldaan aan de gestelde voorwaarden in het bestemmingsplan. Dat betreft o.a. het opnemen van een bouwvlak en het opnieuw bestemmen van het bijbehorende 'Water', waarbij de functieaanduiding 'woonschepenligplaats' komt te vervallen. Het ontwerpwijzigingsplan heeft van 31 januari 2019 tot en met 13 maart 2019, gelijktijdig met een ontwerpbesluit voor ontheffing van de Wet Geluidhinder (ontwerpbesluit hogere waarde), ter inzage gelegen. Naar aanleiding hiervan zijn er vier identieke zienswijzen ingediend tegen het ontwerpwijzigingsplan en tegen het ontwerpbesluit hogere waarde. De Omgevingsdienst West Holland heeft de zienswijzen tegen het ontwerpbesluit hogere waarde beantwoord en naar aanleiding daarvan een definitief hogere waarde besluit genomen. De ingediende zienswijzen hebben geen aanleiding gegeven om het besluit niet te nemen. De zienswijzen tegen het ontwerpwijzigingsplan zijn beantwoord in de Nota beantwoording zienswijzen en ambtshalve aanpassingen ‘Wijzigingsplan 1, Oranje Nassaulaan 2A Warmond ‘Kom Warmond 2009’’. De zienswijzen hebben aanleiding gegeven om een aantal geringe aanpassingen te doen in het vast te stellen wijzigingsplan. Daarnaast worden een aantal ambtshalve aanpassingen gedaan ter verbetering van het plan. Besloten is het wijzigingsplan gewijzigd vast te stellen ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan.

Wijziging ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan

Ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan zijn de volgende wijzigingen aangebracht in het bestemmingsplan.

De begrippen en overgangsregels in het wijzigingsplan zijn identiek gemaakt aan de begrippen in het moederplan ‘Kom Warmond 2009, 1e herziening’.

Het bouwvlak is aangepast zodat de diepte van het bouwvlak 12 meter bedraagt.

De bestemming ‘water’ ten behoeve van de insteekhaven wordt gewijzigd naar de bestemming ‘wonen-1’.

Het nieuwste Provinciale beleid ‘Omgevingsvisie Zuid Holland’ en ‘Omgevingsverordening Zuid Holland’ worden toegevoegd aan hoofdstuk 4.2 (provinciaal beleid) van de toelichting van het Wijzigingsplan Oranje Nassaulaan 2a ‘Kom Warmond 2009’.

Het collegebesluit met het vastgestelde wijzigingsplan ligt van donderdag 4 juli 2019 tot en met donderdag 15 augustus 2019 ter inzage bij de receptie van het gemeentekantoor in Sassenheim.

U kunt het vastgestelde wijzigingsplan inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim.

De digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– “Inwoners en ondernemers“- “Bouwen en wonen” – “Bestemmingsplannen” –“Warmond“- “Oranje Nassaulaan 2A, Warmond”  vindt u een link naar het digitale vastgestelde wijzigingsplan. Daarnaast vindt u een link naar de authentieke digitale bestanden.

Tegen het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van vrijdag 5 juli 2019 tot en met donderdag 15 augustus 2019 beroep instellen bij:

Dit geldt alleen voor:

Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpwijzigingsplan

Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tij­dig een zienswijze bij het college kenbaar te maken;

Iedere belanghebbende wat betreft de wijzigingen die het college bij de vaststel­ling ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan heeft aange­bracht.

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 16 augustus 2019 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Fedor Jansen van de afdeling Ruimte via 14-0252 of via de email: f.jansen@hltsamen.nl.