Bekendmaking bestemmingsplan Paraplubestemmingsplan parkeren, Teylingen ongewijzigd vastgesteld

woensdag 11 juli 2018
Ruimtelijke plannen

Logo Teylingen

Het plangebied betreft het gehele grondgebied van de gemeente Teylingen. Door aanpassing van de Woningwet zijn de stedenbouwkundige bepalingen van de gemeentelijke bouwverordening komen te vervallen. Voor het kunnen terugvallen op de bouwverordening geldt een wettelijke overgangstermijn tot 1 juli 2018. Na die datum verliezen de stedenbouwkundige bepalingen in de bouwverordening hun (aanvullende) werking voor geldende bestemmingsplannen. Deze kunnen niet meer dienen als vangnet en moeten (met name de parkeernormen) zijn ondergebracht in het bestemmingsplan. Het is daarom nodig om van tevoren alle bestemmingsplannen aan te laten sluiten bij de doelstellingen van de wetswijziging. Met een zogenaamd paraplubestemmingsplan wordt dit ondervangen en wordt de bestaande parkeerregelgeving vastgelegd voor alle Teylingse bestemmingsplannen.

Terinzagelegging

Het raadsbesluit en het vastgestelde bestemmingsplan liggen van donderdag 12 juli tot en met donderdag 23 augustus 2018 voor iedereen tijdens de openingsuren ter inzage in het Gemeentekantoor in Sassenheim.

U kunt het bestemmingsplan inzien bij het Contactcentrum in het Gemeentekantoor, Wilhelminalaan 25 te Sassenheim.

De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl. Op www.teylingen.nl onder Bouwen en verbouwen – Bestemmingsplannen en projecten – Teylingen – Paraplubestemmingsplan parkeren, Teylingen vindt u een link naar het digitale bestemmingsplan. Daarnaast vindt u een link naar de authentieke digitale bestanden en kunt u een pdf-bestand van de analoge versie van het bestemmingsplan downloaden.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Beroep Van vrijdag 13 juli tot en met donderdag 23 augustus 2018 is het instellen van be­roep mogelijk voor:

belanghebbenden die tijdig een zienswijze op het ontwerpbestemmingsplan Paraplubestemmingsplan parkeren, Teylingen naar voren hebben gebracht.

belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tij­dig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken.

iedere belanghebbende wat betreft de wijzigingen die de gemeenteraad bij de vaststel­ling ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan heeft aange­bracht.

Beroep kan worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 24 augustus 2018 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen of informatie kunt u contact opnemen met de heer Fariq Ishaak van de afdeling Ruimte. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 14 0252.