Bestemmingsplan “Bloementuin, Sassenheim” gewijzigd vastgesteld

woensdag 13 juli 2022

Bestemmingsplan “Bloementuin, Sassenheim” gewijzigd vastgesteld

De gemeenteraad van Teylingen heeft op 30 juni 2022 het bestemmingsplan “Bloementuin, Sassenheim” met identificatienummer NL.IMRO.1525.BP2021SAS05011-VA01 gewijzigd vastgesteld.

Plangebied

Het plangebied is gelegen in het gebied Narcissenlaan - Parklaan in Sassenheim. In het zuidwesten wordt het plangebied begrensd door de Gladiolenstraat en de Crocussenstraat. In het noord- en

zuidoosten wordt het plangebied globaal begrensd door de Rembrandtlaan en de Mondriaanlaan.

In 2018 is voor het gebied Narcissenlaan – Parklaan in Sassenheim het stedenbouwkundig plan Bloementuin vastgesteld. Dit stedenbouwkundig plan voorziet in de bouw van 88 woningen in het gebied Narcissenlaan – Parklaan in Sassenheim, waarvan ten minste 32 woningen in de sociale sector gerealiseerd worden. De nieuwe woningen worden duurzaam ontwikkeld. In het gebied bevonden zich voorheen maatschappelijke voorzieningen(o.a. dansschool en sporthal) en het tenniscomplex van de Sassenheimse Tennis Vereniging (STV). De gemeente is eigenaar van de gehele locatie. Het plangebied valt binnen bestemmingsplan "Oost, Sassenheim" (2007). Deze ontwikkeling past niet binnen de huidige regels van het bestemmingsplan. Wel is bij de vaststelling een wijzigingsbevoegdheid opgenomen in bestemmingsplan "Oost, Sassenheim". De voorgenomen ruimtelijke inrichting is sindsdien echter gewijzigd, waardoor het huidige plan niet meer past binnen de kaders en mogelijkheden van de wijzigingsbevoegdheid van het geldende bestemmingsplan. Een herziening van het bestemmingsplan op deze locatie is daarom noodzakelijk. Voorliggend bestemmingsplan maakt de voorgenomen ontwikkeling wel mogelijk. Het voorontwerpbestemmingsplan is voorgelegd aan de wettelijke overlegpartners. Naar aanleiding van de ontvangen vooroverlegreacties is het bestemmingsplan aangepast. Ook is de toelichting ambtelijk op een aantal milieu-aspecten aangepast.

Vervolgens heeft het ontwerpbestemmingsplan “Bloementuin, Sassenheim” eind 2021/begin 2022 gedurende een periode van 6 weken ter inzage gelegen. Gedurende deze periode zijn negen zienswijzen ingediend. Deze zienswijzen zijn tijdig ingediend. Naar aanleiding van de ingediende zienswijzen zijn een aantal onderzoeken aangepast/geactualiseerd, zo is onder andere de parkeerbalans vernieuwd op basis van de huidige situatie. Ook is een aanvullend verkeersonderzoek uitgevoerd en toegevoegd. Het bestemmingsplan is naar aanleiding van de zienswijzen gewijzigd vastgesteld.

Het raadsbesluit met het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan ligt van donderdag 14 juli 2022 tot en met donderdag 25 augustus 2022 ter inzage op het gemeentekantoor in Sassenheim.

We werken alleen nog op afspraak. Wilt u langskomen om het vastgestelde bestemmingsplan in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Jan den Braber van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: j.denbraber@hltsamen.nl

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan op afspraak inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim. De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘bestemmingsplan ‘Bloementuin, Sassenheim’’ vindt u een link naar het digitale vastgestelde bestemmingsplan.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van vrijdag 15 juli 2022 tot en met donderdag 25 augustus 2022 beroep instellen bij:

Gelet op de gewijzigde vaststelling geldt dit alleen voor:

Belanghebbenden;

Niet belanghebbenden wanneer hij of zij:

tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Bloementuin, Sassenheim” naar voren hebben gebracht;

kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken;

bezwaar heeft tegen de wijzigingen die zijn aangebracht bij het vaststellen van het bestemmingsplan ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan.

Het vaststellingsbesluit treedt op vrijdag 26 augustus 2022 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Jan den Braber van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: j.denbraber@hltsamen.nl.