Ontwerpbestemmingsplan ‘Torenlaan tussen 4 en 6, Voorhout’ ter inzage

Ruimtelijke plannen

Ontwerpbestemmingsplan ‘Torenlaan tussen 4 en 6, Voorhout’ ter inzage

Logo Teylingen

Burgemeester en wethouders van de gemeente Teylingen maken in overeenstemming met artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij op 15 december 2020 hebben besloten het ontwerpbestemmingsplan ‘Torenlaan tussen 4 en 6, Voorhout’ in procedure te brengen en voor een ieder ter inzage te leggen.

Het plangebied betreft de percelen waar voorheen het bedrijf van Molenaar en Van Ginhoven B.V. gevestigd was aan de Torenlaan tussen 4 en 6 te Voorhout.

Op de locatie tussen Torenlaan 4 en 6 in Voorhout waar voorheen het bloembollenbedrijf Molenaar en van Ginhoven B.V. Gevestigd was (en waar op grond van het vigerende bestemmingsplan ‘Buitengebied Teylingen’ nog steeds een groot Agrarisch Handels en Exportbedrijf is toegestaan), zijn de bestaande bedrijfsopstallen met een oppervlakte van 16.000 m2 gesloopt. Daarvoor in de plaats wordt door het voorliggende bestemmingsplan Torenlaan tussen 4 en 6 ruim 13.000 m2 aan 1e klas bollengrond teruggebracht. Dat is een ontwikkeling die past in het landschapsperspectief van de Intergemeentelijke Structuurvisie Greenport (ISG). De ruimtelijke kwaliteit wordt hierdoor aanzienlijk vergroot omdat het landschap een stuk opener wordt en daarmee een positieve bijdrage wordt geleverd aan de herstructureringsopgave uit de ISG. Daarnaast worden 3 nieuwe GOM- woningen, in het bestaande lint waar voorheen de bedrijfsbebouwing stond, op stedenbouwkundig en landschappelijk verantwoorde wijze ingepast in het landschap. De twee bestaande bedrijfswoningen worden omgezet naar burgerwoningen. Dit initiatief past niet binnen het vigerende bestemmingsplan ‘Buitengebied Teylingen’ en de vigerende bestemming ‘bedrijf- agrarisch- handels- en exportbedrijf’. Het voorliggende ontwerpbestemmingsplan is opgesteld om deze ontwikkeling mogelijk te kunnen maken.

Het ontwerpbestemmingsplan ‘Torenlaan tussen 4 en 6, Voorhout’, bestaande uit een verbeelding, planregels en een toelichting en bijlagen, ligt vanaf donderdag 24 december 2020 tot en met woensdag 3 februari 2021 ter inzage op het gemeentekantoor in Sassenheim.

U kunt het ontwerpbestemmingsplan plan inzien op het Gemeentekantoor in Sassenheim.

Vanwege de coronamaatregelen wordt er alleen op afspraak gewerkt. Als u het ontwerpbestemmingsplan wenst in te zien kunt u contact opnemen met Fedor Jansen via 14-0252 of via de email: f.jansen@hltsamen.nl

De digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.teylingen.nl onder– ‘Inwoners en ondernemers- ‘Bouwen en Wonen’ –‘Bestemmingsplannen’ – ‘ter inzage’ – ‘ontwerpbestemmingsplan Torenlaan tussen 4 en 6, Voorhout’ vindt u een link naar het digitale ontwerpbestemmingsplan. Daarnaast vindt u een link naar de authentieke digitale bestanden.

Binnen de termijn, dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Teylingen, Postbus 149, 2215 ZJ Voorhout, telefoon 14-0252.

U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via emailadres: gemeente@teylingen.nl

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Fedor Jansen via 14-0252 of via de email: f.jansen@hltsamen.nl.